Gönderen Konu: Yazı Yazma Kuralları  (Okunma sayısı 6585 defa)

Çevrimdışı Varol Keskin

  • Varol Keskin
  • Yönetici
  • Orta
  • *****
  • İleti: 81
Yazı Yazma Kuralları
« : 05 Ağustos 2009, 12:52:55 »
Fakültemizde birimler arası ya da Üniversitemizin diğer birimleriyle, ya da Üniversite dışı kurum ya da kişilere herhangi bir konuda bir yazı yazılırken belli kurallar çerçevesinde yazılmasına dikkat edilmesi gerekir. Bu konuda elimizde yazılı bir metin yok ve özellikle genç arkadaşlar bu konuda bilgi almakta zorlanabiliyorlar. Aşağıdaki bilgiler, daha çok bu genç arkadaşlara yardımcı olması amacıyla http://www.edebiyatforum.com/lise-3-turkce-konu-anlatimi/mektup-turu-ve-ozellikleri.html adresinden alınmıştır:


İş Mektupları/Yazıları

Ticaret ve endüstri kurumlarının birbirlerine ya da kişilere, kişilerin bu kurumlara gönderdikleri mektuplara denir. İş mektuplarının en çok kullanılan çeşidi dilekçedir.

Bir talebi ya da siparişi bildirmek, bir soruna açıklık getirmek, iş başvurusunda bulunmak, bir üst makama belirli bir durumla ilgili bilgi iletmek vb. amaçlarla kişiler ile kişiler, kişiler ile kurumlar ya da kurumlar ile kurumlar arasın­da yapılan yazışmalardır.

Özellikleri:

    * Kuruma ya da kişiye yönelik hitapla başlanmalıdır.

    * Ad, adres, tarih belirtilmelidir.

    * Açık, duru, yalın, düzgün bir Türkçeyle kaleme alınmalıdır.

    * Amaç açıkça belirtilmelidir.

    * Birden fazla sorun söz konusuysa, bunlar maddeler ya da paragraflar hâlinde belirtilmelidir.

    * Saygılı, ciddi bir dil ve üslup kullanılmalıdır.

    * Mektup bir kurum tarafından yazılıyorsa, kurumun antetli kâğıdı ve zarfı kullanılmalıdır.

    * Daha önce yazılmış bir mektuba karşılık olarak yazılıyorsa, "ilgi" başlığı altında hangi tarih ve hangi sayılı, han­gi konuyla ilgili yazıya karşılık olduğu belirtilmelidir.

    * Sorun, durum ya da dilek açıkça ve kısa cümlelerle belirtilmelidir.

    * Sonuç cümlesinde makamlar arasındaki hiyerarşik düzene dikkat edilmelidir. Üst makam alt makama yazıyor­sa ya da makamlar arasında denklik varsa "rica ederim", alt makam üst makama yazıyorsa "saygılarımla arz ederim" ifadesiyle cümle tamamlanmalıdır.

    * Kurumdan kişiye ya da kuruma yazılıyorsa kurumun en üst makamı tarafından, kişiden kişiye yazılıyorsa yazan tarafından imzalanmalıdır.

    * Ek belgeler mektubun sonunda "Ekler" başlığı altında ve maddeler hâlinde belirtilmelidir.

    * Bilgisayarla ya da daktiloyla yazılmalıdır.

    * Çizgisiz beyaz kâğıt kullanılmalıdır.

    * Yazım ve noktalama kurallarına uyulmalıdır.
« Son Düzenleme: 05 Ağustos 2009, 13:06:45 Gönderen: Varol Keskin »
Varol Keskin
Dekan Yardımcısı